Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2008

Ο ΟΤΕ ΣΗΜΕΡΑ

Ο ΟΤΕ είναι πάλι στην επικαιρότητα, δυστυχώς, χάρις στις μίζες της SIEMENS. Ελπίζουμε όλοι ότι θα ερευνηθεί η υπόθεση και θα φτάσουμε πάλι «μέχρι το κόκκαλο»…. Όμως σήμερα στον ΟΤΕ ξετυλίγεται μια κατάσταση πολύ πιο σοβαρή και από τις μίζες, τόσο όσον αφορά το κόστος της, όσο και τη διαχρονικότητα και την επίδραση πάνω στην κοινωνία.
Αυτή τη στιγμή
· Ουσιαστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος τελεί υπό παραίτηση, έχει παραχωρήσει εξουσιοδοτήσεις σε Γενικούς Διευθυντές, μετά την αποτυχία της στρατηγικής πώλησης του ΟΤΕ. Η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια του Πρωθυπουργού ο οποίος μάλλον και σε αυτή την ιστορία δεν βιάζεται.
· Η εταιρία στερείται στρατηγικής μετά την αποτυχία της στρατηγικής της πώλησης. Είναι και αυτή μια ακόμη περίπτωση όπου καταβλήθηκε το κόστος, αλλά δεν επετεύχθη το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.
· Με νομοθετικές παρεμβάσεις οι υπέρμαχοι της ελεύθερης οικονομίας προσπαθούν να ξεπεράσουν την εξαγορά του ΟΤΕ από τα αραβικά κεφάλαια.
· Την ίδια στιγμή οι δείκτες αποδοτικότητας και ποιότητας του ΟΤΕ δεν συγκρατούνται (λίγοι εξάλλου προσπαθούν για αυτό) στην πτώση τους πχ για μια νέα σύνδεση απαιτείται ένας μήνας, τα παράπονα πελατών το 2007, 5πλασιάστηκαν.
· Οι υπηρεσίες τεχνικές και εμπορικές που εξυπηρετούν τους πελάτες, έχουν αφεθεί στην τύχη τους, αφού όλοι νοιάζονται για τις υπηρεσίες φιλέτο του μεγάρου (όχι του μουσικού, αλλά του ΟΤΕ στο Μαρούσι).
· Τα προσδοκώμενα οφέλη, σαν αποτέλεσμα της πολυδάπανης εθελουσίας εξόδου 5.000 ατόμων, χάθηκαν χάρις στις προσλήψεις υψηλά αμειβόμενων πολιτικών φίλων και την κατακόρυφη πτώση της αποδοτικότητας των υπηρεσιών.
· Το οργανόγραμμα έχει καταντήσει καρικατούρα. Άλλος υπογράφει, άλλος διευθύνει. Τώρα αποφάσισαν να διασπάσουν την Γενική Διεύθυνση Εταιρικών & Οικιακών Πελατών και να δημιουργήσουν διπλές διευθύνσεις Marketing, Προϊόντων, Υποστήριξης, δηλ πρόσθετα κόστη και σίγουρο μπέρδεμα μεταξύ ομοειδών διευθύνσεων.
· Οι νέοι «νταβατζήδες» είναι οι συμβουλευτικές εταιρίες και εταιρίες παροχής λογισμικού και γενικότερα υλικού πληροφορικής.

Πως φτάσαμε μέχρι εδώ και τι μπορεί να γίνει για ένα τόσο κρίσιμο κοινωνικό κεφάλαιο;

Ο ΟΤΕ είχε τη τύχη να έχει ένα σοβαρό άνθρωπο για πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, τον κ. Βουρλούμη ο οποίος πήρε στα σοβαρά την εντολή που έλαβε και με αφοπλιστική ειλικρίνεια, προχώρησε στην υλοποίηση της εθελουσίας εξόδου 5,000 υπαλλήλων και παράλληλα στην αναδιοργάνωση του ΟΤΕ, πάντα με την συνδρομή μεγάλων συμβουλευτικών εταιριών.
Στην πρώτη φάση ήταν απόλυτα επιφυλακτικός προς το διευθυντικό κατεστημένο του ΟΤΕ και παράλληλα διακήρυξε και στην πράξη υποστήριξε, την ακομμάτιστη πορεία. Έξυπνα κράτησε όλους τους Γενικούς Διευθυντές και πολλούς διευθυντές που βρήκε και τους απέσπασε την υποστήριξη κόντρα στη ΔΑΚΕ που αδημονούσε να διοικήσει.
Στη ΔΑΚΕ έκλεισε το μάτι βέβαια αφού την Γενικη Δνση Προσωπικού την έδωσε με απόλυτα κομματικά κριτήρια στον άνθρωπο της Ρηγίλης, τον κ Τσατσάνη, και έτσι άφησε ελεύθερο το πεδίο για μεταθέσεις, προαγωγές μέχρι υποδιευθυντές, προσλήψεις, δημιουργία θέσεων με κομματικά κριτήρια.
Η επαφή του με το διευθυντικό κατεστημένο δεν του άφησε περιθώριο να αναθεωρήσει την αίσθηση που είχε για το ανίκανο(όπως πίστευε) προσωπικό του ΟΤΕ. Μια άποψη που ενισχύθηκε μέσα από τραγικές επιλογές σε καίρια σημεία (πχ προσωπικό, δίκτυο καταστημάτων)που βέβαια ήταν καθαρά κομματικές. Η απαξίωση του προσωπικού συντελείται λοιπόν και με την προκατάληψη του κ Βουρλούμη ο οποίος δεν μπόρεσε (ή δεν ήθελε τόσο ώστε να μπορέσει) να τα βγάλει πέρα με το κόμμα και τους διευθυντές του (όπως και τόσοι άλλοι πριν από αυτόν).
Η διαχείριση του προσωπικού στον ΟΤΕ ήταν για κλάματα, ή ένα διαρκές έγκλημα, που άνετα τα δύο κόμματα μπορούν να ανταγωνιστούν στο ποιό έχει την μεγαλύτερη ευθύνη. Ένας τέτοιος αγώνας θα είναι ντέρμπυ….

ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΕΡΔΟΣ

Προχώρησαν, λοιπόν, στην ακριβή για τον ΟΤΕ, το ΤΑΠ-ΟΤΕ και το κράτος, εθελουσία με στόχο τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας ώστε να γίνει εφικτή η πώληση σε στρατηγικό επενδυτή. Όμως σήμερα το κόστος μισθολογίου δεν έχει περιοριστεί όσο ανέμεναν οι μελέτες, παρά τα τερτίπια των λογιστικών υπηρεσιών.
Πως τα κατάφεραν; Απέλυσαν όσους έπαιρναν 2.000€ και με τη φάμπρικα του ειδικού έργου παίρνουν ημέτερους με 5.000€, αλλά και 9.000 € και χωρίς εμπειρία, αλλά κολλητοί κομματικοί ή διευθυντών.
Κατάφεραν δηλαδή να επωμιστούν (ΟΤΕ, ΤΑΠ-ΟΤΕ, κράτος δηλ η κοινωνία) το κόστος, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, αφού όταν έφτασε η ώρα, οι όροι πώλησης διαμορφώθηκαν έτσι που ήταν βέβαιο ότι δεν θα συγκινούσαν κανένα υποψήφιο αγοραστή.
Οι όροι πώλησης διαμορφώθηκαν από την κυβέρνηση η οποία φοβήθηκε το πολιτικό κόστος.
Μετά την αποτυχία του εγχειρήματος ο κ Βουρλούμης ουσιαστικά έχει παραιτηθεί αναθέτοντας σε Γενικούς (κυρίως στον κ. ΑΙΒΑΖΗ) την καθημερινή διαχείριση και αφήνει στον Καραμανλή να βρει τον κατάλληλο χρόνο αποχώρησής του, ή μετάθεσης του.

ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
Προκειμένου να μπορέσει ο ΟΤΕ να λειτουργήσει με 4,000 (5.000 απολύσεις – 1.000 προσλήψεις) λιγότερα άτομα προσωπικό, παράλληλα με την εξέλιξη της εθελουσίας, έτρεχε και το σχέδιο αναδιοργάνωσης της εταιρίας. Πάλι βέβαια υπό την σκέπη συμβούλου εταιρίας (οι μόνοι σίγουρα κερδισμένοι και μάλιστα χωρίς κανένα ρίσκο).
Η αναδιοργάνωση κατάφερε να μειώσει το προσωπικό το οποίο εργαζόταν στις περιφερειακές υπηρεσίες δηλ στα εμπορικά και τεχνικά τμήματα και τις αντίστοιχες υποστηρικτικές υπηρεσίες κατά 40% και παρά τις διακηρύξεις να αυξήσουν το προσωπικό και το αντίστοιχο κόστος στις κεντρικές επιτελικές υπηρεσίες.
Κατάφεραν δηλ μετά την αναδιοργάνωση, τον ήδη υδροκέφαλο οργανισμό να τον κάνουν ακόμη πιο υδροκέφαλο και να αποδυναμώσουν τις υπηρεσίες όπου ο πελάτης συναντά τον ΟΤΕ.!!!!
Αυτή η εγκληματική πορεία ενδυναμώνεται καθημερινά καθώς οι συνθήκες εργασίας στο μέγαρο είναι πολύ καλύτερες (ασύγκριτα), σε σχέση με αυτές των πρώτων γραμμών και έτσι όποιος μπορεί βάζει μέσον και φεύγει για το μέγαρο χωρίς αντικατάσταση.
Τα κενά διευρύνονται στην πρώτη γραμμή, οι εργαζόμενοι εκεί απογοητεύονται, οι πελάτες φεύγουν, οι δντες του μεγάρου προσλαμβάνουν κατά υπόδειξη πολιτικών (κομματικούς φίλους) νέους με μεγάλες ειδικές αμοιβές χωρίς αντίστοιχη αξία, και τους στέλνουν στην θαλπωρή του μεγάρου. Αντίθετα για όσους προσλαμβάνονται στην πρώτη γραμμή(κομματικοί δευτέρας διαλογής) ισχύει το τυπικό μισθολόγιο αγοράς.
Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ βρήκε δουλειά και η δις Μαγγίνα. Το ωραίο είναι ότι αυτοί οι εργαζόμενοι πολυτελείας, έχουν βοηθήσει να απαξιωθεί κάθε έννοια ιεραρχίας, αφού αυτοί έχουν μεγαλύτερη δύναμη από τους συναδέλφους τους, αλλά και τους προϊσταμένους τους.

ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ
Στόχος του κ Βουρλούμη μόλις ανέλαβε στον ΟΤΕ ήταν η μείωση των Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων. Αυτός ο στόχος είναι κοινός στην αρχή κάθε θητείας όλων των Προέδρων του ΟΤΕ, αλλά καταλήγει να φεύγουν έχοντας δημιουργήσει περισσότερες θέσεις από όσες βρήκαν, αλλά πάντως οι υπηρεσίες έχουν άλλα ονόματα!!!
‘Άλλος κοινός στόχος είναι η μείωση του προσωπικού των επιτελικών υπηρεσιών, ο οποίος επίσης έχει την κατάληξη να μη χωρούν πια οι υπάλληλοι στο διοικητικό μέγαρο και να είναι αμφίβολο πόσοι πράγματι είναι.
Σήμερα διέλυσαν την Γενική Διεύθυνση Εταιρικών & Οικιακών Πελατών και δημιουργούν δύο Γενικές διευθύνσεις και διπλές διευθύνσεις Marketing, Προϊόντων, Υποστήριξης !!
Άραγε οι δύο διευθύνσεις Marketing θα βγαίνουν με χωριστούς διαγωνισμούς στην αγορά και οι διευθύνσεις προϊόντων θα σχεδιάζουν χωριστά ;
Το δίκτυο καταστημάτων του ΟΤΕ παραμένει χωρίς παρέμβαση , παρά την αγορά του ΓΕΡΜΑΝΟΣ, και μαραζώνει. Προτάσεις για μείωση του αριθμού των καταστημάτων (περίπου 350 που λειτουργούν άλλα κανονικό ωράριο, άλλα μόνο πρωί και κάποια πότε – πότε) ώστε να λειτουργήσουν αποδοτικά όσα αποφασιστεί να παραμείνουν δεν έγινε δεκτό, αλλά δεν υπήρξε και καμιά άλλη απόφαση !!! Αυτή η στάση οδηγεί πολλούς στη σκέψη ότι θέλουν να διαλύσουν το δίκτυο καταστημάτων ώστε να μεταφερθεί η κίνηση στα ΓΕΡΜΑΝΟΣ και έτσι να προκύψει αναγκαία και φθηνή η αγορά του δικτύου ΓΕΡΜΑΝΟΣ.
Αυτή η αδράνεια σημαίνει τεράστια κόστη και τεράστια διαφυγόντα κέρδη από την κακή λειτουργία των καταστημάτων. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη; Ο διευθυντής, ο Γενικός, ο Σύμβουλος ή ο Πρόεδρος ;

Το μεγαλύτερο μπάχαλο γίνεται στην αρμόδια για την οργάνωση Γενική Διεύθυνση η οποία είναι περιζήτητη από όλους τους υπαλλήλους.

Όποιος ψάξει θα βρει το μπάχαλο σε κάθε γενική διεύθυνση και όλα απορέουν από την ανυπαρξία στρατηγικής, παραίτηση, την ανυπαρξία ουσιαστικής ομάδας διοίκησης, την ανυπαρξία ευθύνης.
O OTE σώζεται από την εντυπωσιακή ανικανότητα των ανταγωνιστών του και μόνο, αλλά ως πότε;

Δεν υπάρχουν σχόλια: